Chill på stugan

(Hade int tryckt på publicera då när jag skrev denhär så den får komma nu, lite senare än vad jag hade planerat) 
Orkar inte editera alla bilderna jag tog på stugan för datorn orkar int snurra editeringsprogrammet när jag har så många bilder.
Men sätter hit de bästa jag tog och lite förklaringar till vad vi gjort osv. :)
Det är lättare att skriva till bilder nu med lite tid än att skriva allt detaljerat hit. :)
 
 
Vår kära Hani fick följa med på vår långa resa, först åkte vi till tammerfors till mammas tatueringsappointmend och sen var det dags att jag kör till stugan i Sideby.
 
 
Före jag slapp till Lempäälä där bilen vi fick använda väntade på mig så åkte jag via min pappa för att se på mina syskon som firade sommaren hos honom i fyra veckor. Hade aldrig tänkt att jag skulle sakna dem så mycket när de är borta men tydligen gör jag de, de va ljuvligt att se dem igen! :) 
Vi tog pappas katter ut i det fina vädret så jag fick inspiration att fota dem lite.
 
 
 
 
 När vi äntligen efter en lång biltur och många pauser pga regn som öste ner som bara den , slapp vi till stugan. Det var vackert väder thank god och inte regningt alls som jag lite var rädd för!
Vi hade små överraskningar när vi satt på vattnet på stugan, dushen funka int alls pga att röret till dushen läckte som bara den, ingen WC hade vi heller för den hade spruckit.. Så det blev ett veckoslut på stugan med ingen WC eller dush. Super eller hur? 
 
 
Efter långa bråket med vårt vattebn fick vi allt i skick, pga det hann bli så sent förrän allt var klar satt vi brasa för att värma oss på kvällen förrän vi gick o sova nöjda o glada! :)
 
Lördag:
 
Det blev inga bilder på morgonen när vi bara dega länge vid tv'n tills det blev dags att laga mat.
 
 
Grillen var inte putsad efter förra sommarn så den var int så hemskt fresh, fick putsa o diska den förrän vi kunde laga alls någon mat.
 
 
Kati tyckte de va jätte kiva o fota Hani medan jag putsade grillen, kameran är full med bilder på Hani från olika vinklar. Denhär klarar jag inte av att se på utan att börja skratta! :D
Är den inte fin? xD
 
 
Mina älsklingar 
 
 
Fick maten lagad efter putsandet! Minns inte vad vi grillade men oj vad gott det var!! 
Omnomnom.
 
 
Åkte efter en stundens ingivelse bestämde vi oss att gå o simma typ kl. 23.00.
Det var så vackert och varmt i vattnet så vi spenderade där ganska länge fast jag inte ens tycker om att simma.
 
Söndag:
 
 
På söndag orka jag int fota o kamerans batteri höll på att ta slut men behövde fota hur vackert det är där vid havet.
 
 
Mat blev det igen och sen snabbt städande så jag hann köra bilen tillbaks till Lempäälä.
Efter igen ett långt bilkörande tog jag och Hani tåget därifrån hem tillbaks till stan. :)
 
 
Hoppas ni gillar inlägget! :) På veckoslutet blir det bröllop och festande, sen blir det igen massor med foton och inlägg när jag är hemma. 
 
Kramis; Matilda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback