Thunder and lightning..

Hejs sveis!
 
Nu är jag tillbaka med ett nytt inlägg om mitt liv.
Har funderat på att jag skriver när det händer någo nytt eller om jag håller på med någo speciellt för annors skulle det bli så lika dag ut och dag in ;
"Jag var på jobbet....på stallet...hemma....sova... YAY "
Ingen orkar läsa såna inlägg, eller?
 
Jag har nog inte många läsare men de som läser, hurdana inlägg vill ni ha? Videon? Massor med bilder?
Jag kan pröva på allt bara man tycker om och läsa det ! :)
 
Var på lördag och fixa naglarna på Studio 59 igen hos Danica. Fick helt ljuvliga kvinnliga naglar. 
Är jätte nöjd, har en plan med henne att låta mina egna växa tills jag har dem i den längden jag vill ha! 
Alltså helt fittigt långa ;D
 
 
                        "Blingbling for the bitch!"
 

Efter nagelfixet var det planerat att träffa min älskade Cessi, men NEJ, hon blev bortrövad så jag fick inte träffa henne alls. Nå, slapp hem i tid, red två hästar och som en duktig arbetare for jag och sova i tid.
 
Sen har det igen varit bara jobb idag, först kl. 08.00 - 16.00 på kontoret sen via hemmet för att byta kläder och rakt till andra "jobbet" stallet. Där gick det kring 3 timmar när jag var där 17 och åkte hem 20.. Måste medge att det är skit tungt att jobba på ett sätt 12h av dygnet.
Jag älskar att jobba med hästarna, det är så ljuvligt. Men ändå är det tungt för mig, som inte annors heller har den bästa hälsan för att jobba så många timmar i dagen. Nåjaa, ei voi mitään, som jag brukar säga! :D
 
På stallet var det lugnt, superfint väder så jag hade utrusta mig med shorts och t-skjorta. Men oj vad jag hade klätt mig fel... Mitt i allt kommer det stora kolsvarta moln och förstör det fina soliga vädret med åska och regn.
Tog bild på himlen före åskan kom, det märks jätte tydligt skillnaden på färgen i målnen.
 
Skymtar lite av den blåa himlen som snabbt försvann bakom det svarta.
 
Hästarna var livrädda av åskan som var rakt ovanför stallstaket. De hoppade på väggarna och sparka som fan. 
Sen var det att lugna ner dem med en sats till hö och allt var normalt igen.
Mitt hjärta slog nog också som satan vid dett skede när åskan var helt ovanpå, man så hur det blixtra och genast en jävla hög smäll.
 
Nu när jag hade kameran med mig tog jag bilder på min fina häst som var jätte imponerad på allt. Hade öppnat luckan till honom så han fick se sig runt och oj det var nog så fint för honom.
Han ser nog ut som en åsna mest av tiderna men en fin bild fick jag på honom fast jag inte hunnit borsta honom ännu, men no han är på semester, int behöver man ju alltid vara så finpustad. 
Måste nog tvätta honom imorgon för klarar själv inte av att se på honom när han är så dammig och inte glänser.
 
 
Min lilla åsna:
 
 
 
Det får räcka för idag, man har redan kommit och skällt ut mig över att jag är ännu vaken.
Ja hur gammal var jag nu igen, var det 5 eller 18? Nja minns int, det känns nog som 5 när man kommer och skäller ut en för en massa småsaker... Suck o stön.. 
 
Kramis; Matilda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback