A lot going on...

Heissan sveissan!
 
Det har gått igen en stund sen jag skrev hit, har nog haft varje morgon som tanke att "nu skall jag skriva!!"- men det har int bara blivit till något. 
Massor med saker har det hänt igen efter förra inlägget.
 
Åkte då till stan för att söka en klänning som jag skulle ha kunna ha på midsommarn men den jag dräglat över var för det första a) för dyr och b) passade inte på mig.
Blev ju helt jätte ledsen för det men ville ha någon klänning så gav inte upp... Sprang runt i stan hela den dagen för att hitta någon klänning som skulle passa mig och inte vara så jävla dyr. Efter många timmars frustrerande springande hittade jag äntligen klänningen som var just den perfekta! <3
 
Kvaliten är skit men är den inte fin??
Från Spirit Store vara 39 euro.
 
På fredag morgon (midsommar) vakna jag och Kati skit tidigt så vi åkte till stallet för att kolla att Lolisco har allt bra och vi kan med gott samvete åka till Karis för vårt midsommarfirande.
Lolisco var jätte glad över att se hans andra favoritmänniska så vi gick midsommarn till ära en lång promenad med honom. :) Lite foton tog jag på det lilla fölet som fött på stallet, han är såååååååååååå SÖT! 
 
 
Efter stallet åkte vi tillbaka hem så jag kunde börja med att laga mig klar för allt festande. Det tog ju en liten evighet för att få mitt hår så som jag vilja så sminkandet fick vänta tills vi var på tåget mot Karis och min kära Cessi. Fick mig i ordning och efter tågresan fick vi vänta en stund i den steckande hettan på att Cessi kom med bilen.
Vi skulle ta fina bilder på mig med den nya klänningen på ängen men det glömde jag totalt. :D Får bli någon annan gång. Kanske nu när jag åker på lördag till Cessi, eller vi får se!?!? ;)
Går inte desto mera till någo detaljer av vårat festande men det var skit kul och hoppas på att vi kan göra det om igen!! :) Got mat, gått sällskap, roliga saker och perfekt musik, det är allt man behöver för ett bra midsommarfirande.
 
På lördag åkte vi tillbaka hem igen fast jag gärna skulle ha stannat med Kati där.. Tänkte nästan glömma att vi skulle åka så fick lite brottom till tåget. :D
 
Efter midsommarn har det nog varit ganska tråkigt och samma gamla här hemma. Kati åkte på måndag morgon hem och efter det har jag bara suttit hemma. På tisdag var jag på stallet och gjorde morgonstallet typ halv sju på morgonen som inte passade mig så hemskt bra för nu har jag haft såna värk i min rygg att imellanåt är det svårt att gå..
Jo, jag har ridit Riku här efter midsommarn, men med honom har det inte varit något speciellt. Vi går sakta men säkert framåt och börjar så småningom märka att han faktiskt är en bra häst bara hans kondition vore bättre.
Fin fin häst är han och om han vore lite yngre och jag skulle ha pengar skulle jag nog köpa honom. :)
 
Älskar schabracket han har, måste köpa ett sånt till Lolisco också!!
 
Nu sitte jag här i mitt rum och vågar inte titta ut, det var en sån åsk-kur här just att herre gud. Han gå ut och ta en bild på himlen före det börja regna hårt. 
Tycker om åskan men regnet skulle man kunna lämna ut. Det är inge kul med regn och vått nej. 
Väntar på lördagen så får jag mina naglar fixade igen och så får jag träffa min kära Cessi och hennes nya fina katt. :) <3
Här är bilden på himlen före åskan, ganska tuff eller hur?
 
 
Kramis; Matilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback